30.04. 14

Ekologie a zemědělství

Materiál se zabývá vztahem mezi zemědělstvím a ekologickým chováním. Žáci se seznamují se základním významem zemědělství a posuzují klady a zápory při tvorbě zemědělských produktů . Informace vhodně navazují na materiál o půdě jako přírodním zdroji. Materiál je použitelný pro 6.- 9. ročník podle zvážení učitele a výběru stránek. Žák bude na základě vypracování úkolů odvozovat poznatky a shrnovat je za pomoci učitele do souvislostí.
První strana materiálu je vázána na diskusní práci učitele s žáky.Zde si žáci pročtou jednotlivé body, které se nějakým způsobem váží k zemědělství a pokusí se pozitivní momenty podle svého názoru přesunout do oválu. Pokud se spojení vrací zpět, pak nejde úplně o pozitivní záležitost, ale je potřeba vysvětlit vazbu a soluvislosti. Body, které nelze přesunout, zůstávají vlevo a vpravo na stránce ve skupinách. Vlevo - pojmy s možnou vazbou - je potřeba vysvětlit pozitivní i negativní vlivy a skutečnosti. Vpravo - vysvětlení nepřijatelnosti těchto momentů. Dále se dotýkáme historického vývoje v zemědělství v nejnovějších dějinách, abychom umožnili žákům srovnání vzhledem k rozvoji techniky a pokrokům civilizace. Informace jsou doplněné webovými odkazy pro rozšíření. Zde je potřeba , aby práci řídil učitel. Žáci mohou srovnávat vliv na životní prostředí a krajinu a postupně se mohou dostat k pojmu ekologické zemědělství, o kterém je pohovořeno na následující straně. Zde srovnají žáci ekologické a konvenční zemědělství.V diskusi je potřeba některé výhody a nevýhody objasnit. Některé postřehy zapíší do obdélníků a pak mohou srovnat s řešením v rámečcích. "Biozebru" si mohou následně prohlédnout na webu a mladší žáci i nakreslit.
Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9,

Další materiály tohoto autora