18.02. 14
Potravní vztahy mezi organismy
Materiál je určen k zopakování a ujasnění si vztahů mezi organismy v přírodě, které jsou založeny hlavně na potravních vazbách. Některé části mohou být pro 6. roč., jiné pro vyšší ročníky podle výběru učitele.
Žáci budou na základě vypracování úkolů a vzájemné diskuze odvozovat poznatky a shrnovat je za pomoci učitele do souvislostí.Do činnosti může být vložena samostatná práce žáků či práce skupinová s následnou diskusí. List č.3 a 5 lze vytisknout jako pracovní list.Po motivační hře v pexeso, kde jsou skryty obrázky různých druhů organismů lze s materiálem pracovat různým způsobem ... např. lze vyhledávat potravní řetězce podle umístění druhů, vyhledávat jiné než potravní vazby mezi organismy... apod.
Dále žáci doplňují různé momenty z charakteristiky pojmů - list lze využít i k ověření znalostí po vytištění. Žáci si procvičují potravní řetězce přesunováním obrázků či názvů organismů na správné místo a současně do správného ekosystému vzhledem k životu jednotlivých druhů.
Ročníky:
ZŠ 6,
ZŠ 7,
ZŠ 8,
ZŠ 9,
Stáhnout
počet stáhnutí: 55
Další materiály tohoto autora
| 05.06. 14 | Ochrana přírody u nás | Stáhnout |
| 28.05. 14 | Naše ekosystémy | Stáhnout |
| 21.05. 14 | Klimatické změny | Stáhnout |
| 18.05. 14 | Doprava a její vliv na životní prostředí | Stáhnout |
| 14.05. 14 | Ekologie v domácnosti | Stáhnout |
| 14.05. 14 | Voda | Stáhnout |
| 28.04. 14 | Odpady ... a jak na ně! | Stáhnout |
| 21.04. 14 | Ekologie a zemědělství | Stáhnout |
| 16.03. 14 | Půda jako přírodní zdroj | Stáhnout |
| 12.03. 14 | Šetříme energii! | Stáhnout |
| 06.03. 14 | Energetický mix | Stáhnout |
| 23.02. 14 | Obnovitelné přírodní zdroje | Stáhnout |
| 23.02. 14 | Neobnovitelné přírodní zdroje | Stáhnout |
| 16.02. 14 | Přírodní zdroje | Stáhnout |
| 09.02. 14 | Krajina a její přetváření | Stáhnout |
| 27.01. 14 | Koloběh látek v přírodě | Stáhnout |
| 09.01. 14 | Podmínky života | Stáhnout |
| 26.11. 12 | Další ekologické pojmy | Stáhnout |
| 04.11. 12 | Základní ekologické pojmy | Stáhnout |


